We hebben een aantal veelgestelde vragen over het Centrum Bijzondere Tandheelkunde voor u op een rijtje gezet:
Hoe wijzig ik een afspraak?
Het afzeggen van een afspraak uit een hele reeks kan de behandeling ernstig verstoren. De verschillende behandelmomenten hebben vaak een verschillende tijdsduur. De afspraken zijn daardoor niet gemakkelijk op te schuiven. U hebt bijvoorbeeld in week 1 een afspraak van 50 minuten. In week 3 staat ook al een afspraak gepland, deze duurt echter maar 30 minuten. De afspraak van week 1 kan daardoor niet worden doorgeschoven naar week 3. De hele serie afspraken moet dan opnieuw worden gepland en uw behandeltraject is later afgelopen.
Het is daarom belangrijk dat u altijd op uw afspraken komt. Kunt u echter niet komen, dan kunt u uzelf uiterlijk twee werkdagen voor de behandeling bij de medewerkers van het secretariaat afmelden. Zegt u de behandeling af op de laatste werkdag voor de afspraak, of op de dag van de behandeling zelf, dan kan de tijd die voor de behandeling was gereserveerd in rekening worden gebracht.
U kunt uw afspraak wijzigen door te bellen op werkdagen tussen 8.30-17.00 uur: (013) 221 24 83.
Wat doe ik bij pijnklachten en drukplekken?
Bij pijnklachten en drukplekken in de avond en het weekend, neemt u contact op met uw eigen tandarts.
Bij pijnklachten en drukplekken op werkdagen kunt u contact opnemen tussen 8.30 en 17.00 uur met het secretariaat van het CBT, telefoonnummer: (013) 221 24 83
Wat kost de behandeling?
De kosten van de behandeling bestaan uit het uurtarief van het CBT, laboratoriumkosten tandtechniek, kosten voor het maken van extraorale röntgenfoto’s (grotere röntgenfoto’s van kaken) en de materiaalkosten voor implantaten.
Wat betaal ik zelf, wat betaalt mijn verzekering?
Uw zorgverzekeraar bepaalt welk deel van de behandeling wordt vergoed. Bijna altijd moet u zelf in de kosten bijdragen. De rekening wordt rechtstreeks bij de zorgverzekeraar ingediend, of u krijgt de rekening thuis en moet het zelf terugvorderen bij uw verzekeraar. Bij vragen over de vergoeding van de verzekeraar en uw eigen bijdrage, adviseren wij contact op te nemen met uw zorgverzekeraar.
Ontevreden?
Een verwijzing naar het CBT betekent meestal dat uw tandheelkundig probleem en de specifieke situatie meer dan de normale aandacht en deskundigheid vereisen. Hoewel het CBT zich zal inspannen om verbetering te bereiken, is hiervoor geen zekerheid te geven. Het komt helaas voor dat het resultaat van de behandeling, ondanks alle inspanningen, tegenvalt. Soms moeten we dan zoeken naar een alternatieve oplossing. Indien u niet tevreden bent over het resultaat van de behandeling, willen wij dit graag in onderlinge afstemming met u bespreken om de mogelijkheden ter verbetering door te nemen
Na de behandeling
Afhankelijk van de behandeling die u hebt gehad, krijgt u nazorg bij uw eigen tandarts, of bij het CBT. U wordt hierover geïnformeerd. Als u problemen hebt met uw prothese (bijvoorbeeld breuk of verlies van tanden) en u bent nog onder behandeling bij het CBT, dan kunt u met het CBT contact opnemen. Samen met u bekijken we hoe het probleem kan worden opgelost. Bent u terugverwezen naar uw eigen tandarts dan verzoeken wij met hem/haar contact op te nemen.